5 Nisan 2021 Pazartesi

Ülkemizde Nasıl Bir Eğitim ve Öğretim

Ülkemizde Nasıl Bir Eğitim ve Öğretim Düşünmeliyiz.

.   Gayet doğaldır ki bu başlığın karşılığı çok uzun yazılar ve "bilimsel" savlar, görüşler ile açıklanır.

·       Ben burada çok kısa olarak temel ilke ve bakışın ne ve nasıl olmasının çok daha yararlı olacağına değinmek istiyorum.

·       TÜRKİYE ileriye dönük olarak "çağdaş" bir "eğitim - öğretim"e kavuşmalıdır.

·       Eğitimde her çocuk ve genç için "şans eşitliği" sağlanmalıdır.

·       Devlet okulları çok daha donanımlı ve üst düzeyde olmalıdır.

·       Tüm bunların yanı sıra "parasız yatılı devlet okulları" olmalıdır.

·       Her ülke kendi yapısına, ekonomik durumuna, öz değerlerine, varlıklarına ... göre yurttaşlarına en çağdaş ve de en uygar bir eğitim modelini ve işe yarayacak akılcı bir donanımlı öğretimi sağlamlıdır.

·       Dar gelirli ya da yoksul ailelerin çocukları da bu dünyada şans sahibi olmalıdırlar.

·       Eğitim derken yaşamın her alanına yayılması gereken bir eğitme, yetiştirme, geliştirme ve yönlendirme bir terbiye anlaşılmalıdır.

·       Bunun da adı o ülkenin "ulusal - milli - öz" eğitimi olmalıdır.

·       Bu anlayışa ve yaygın eğitime dayalı öğretim modelleri, çeşitliliği ile dayanıklı, ileriye dönük, bilime ve teknolojiye doğru yerleri veren programlar uygulanmalıdır.

·       Yaşamın içine doğru, gerçekçi, işe ve akla dayalı, insana ve özgür iradeye yer veren okul modelleri geliştirilmelidir.

·       Sosyal sınıflara göre şans sahibi olmadan her bir çocuk ve genç için ülkenin her yanında örgün bir devlet destekli okul ve meslek edinme çabaları sağlanmalıdır.

·       Ülkenin her bir yanındaki o çocuk ayni eşit haklara sahip olacak bir biçimde eğitimden ve öğretimden yararlatılmalıdır.

·       Okullar, öğretim ve eğitim bir kazanç, bir ticaret dalı olmamalıdır.

·       Tüm bunların yanı sıra yine de kendisini daha da geliştirmek isteyenler için ek olanaklar ve kurumlar sağlanabilmelidir.

·       Dünya genelindeki maarif konularındaki testlerde, yarışmalarda bu ülkenin çocuklarının başarıları gerilerde olmamalıdır.

·       En büyük kazanç ve övünç konusu milli - ulusal öğretim ve eğitimde erişilebilinen düzey olmalıdır.

·       Ülkenin yurttaşları, anneler, babalar ve de öğretmenler, eğitmenler bu düşünce ve arayış içinde olmalıdırlar.

·       Hiç bir çocuk ailesinin sosyal ve ekonomik yapısından dolayı öğretimden, eğitimden yoksun bırakılmamalıdır.

·       İnsana değer verebilen bir topluma ulaşmak için bu tür bie maarif, eğitim, okul, öğretim düşünmeli ve fikir üretebilmeliyiz.

·       Ezbere dayalı bir öğretme düşüncesinden vaz geçilmelidir.

·       Öğrenci okuduklarını çok iyi anlayabilecek bir düzeye doğru yetiştirilmelidir.

·       Derslerdeki öğretme ve öğrenme yöntemleri çocuğun aklını ve bilgilerini kullanabileceği, yeteneklerini sunabileceği biçimde olmalıdır.

·       Çoklu cevaplardan seçmeli ve buna benzer TEST uygulamalarından kesinlikle vaz geçilmelidir.

·       En azından çocuklarının yaşamı için iyi bir şeyler isteyen anne ve babalar bunları istemeli ve böyle düşünmelidir.

·       Öğretmen yetiştirme, seçme, yerleştirme ve geliştirme modeli de yine bu temel üzerinde kurulup uygulanmalıdır.

·       Öğretmenlik bir "meslek" olarak kabul edilip, "kendi başına" ayrı özellikleri olan, donanımlı "kendi yüksek okulları"nda hazırlanmalıdır.

·       Eğitim, öğretim, öğrenci, öğretmen, ahlak, meslek... konuları sağlıklı ve akıllı biçimde konuşulabilir olmalıdır.

·       İyi yetiştirilmiş, donanımlı ve bilinçli öğretmenlerin adil bir yolla seçilip yerleştirildiği modelde onlara en iyi yaşamı sağlayacak memurluk garantisi ve aylıkları verilmelidir.

·       İyi, doğru ve güzel olanı, yararlı ve çağdaş olanı düşünmenin zevkine varabilmeliyiz.

   Öğretmen Gönen Çıbıkcı,

   2020.12.24, MŞ.

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapanın adı ve soyadı: