Almanya'da
İslam Din Bilgisi Dersi
Türkçe Olmalıdır!
· Din ve inanç özgürlüğü evrensel bir insan hakkıdır.
· Her kişinin inandığı dinini öğrenmesi ve çocuklarına kendi
ana dilinde, okullarda çağdaş yöntemlerle öğretilmesini istemesi bir hakdır.
Bu
temel hakkın somut kullanılması ve yaşama geçerilmesi gerekmelidir.
· Bu da anayasalara yer alan, vazgeçilemez, devredilemez,
değiştirilmez ve dokunulmaz bir insan hakkı olarak geçmiştir. Federal Almanya
Anayasasında da bu hak yer almıştır (Madde 4.I,II, Mad.7).
· Almanya'daki Türk toplumu 2,3 milyonluk nüfusuyla bu
toplumun önemli bir bölümünü oluşturmaktadır.
· Almanya'da İslam kültürlü Türk toplumu çok önemli bir
olgudur.
· Türk toplumunun çok büyük bir bölümünün dinsel inancı İslam
dinindedir.
· Dinsel inançlarını çocuklarına öğretmeyi de sürdüren ve
isteyen bir topluluktur.
· Din gerçeği kültürün ayrılmaz bir parçasıdır.
· Türkiye laik ve demokratik bir ülkedir.
· Türkiye'de İslam dini bir ideolojik ve politik öğreti ya da
hukuk sistemi olma gibi işlevlerden arındırılarak çağdaş anlamda bir din
düzeyine ulaşmıştır.
· Türkiye İslam ülkeleri içerisinde en çağdaş ülkedir.
· Almanya'daki Türk toplumunun büyük çoğunluğu, Türkiye
toplumunun dinsel, kültürel, hoşgörülü geleneğiyle yetişmiştir.
· Bu da barışçı ve birleştirici bir gelenektir.
Almanya'ya da
bu gereklidir.
· Tüm toplumsal bilimlerde, dil biliminde, yazında, sanatta
ve felsefede yer alan birçok konu ve kavram çocuklara okullarda verilen din
bilgisi dersinde ancak ana dilinde verilebilir.
· Din dili ve kavramları ulusal dile ve kültüre uzun bir süreç içinde yerleşir.
· Almanca okutulacak İslam din dersi, çocukların ana-baba
kültürüyle ilişkisinin zayıflamasına, kopmasına ve giderek onlardan tümden
yabancılaşmasına neden olacaktır.
· Türk anne ve babaların büyük çoğunluğu kendi öz
kültürlerinin önemli bir yönü olan İslam dininin temel kurallarının kendi
çocuklarına okullarda çağdaş bir yorumla Türkçe olarak okutulmasından
yanadırlar.
· Aynı zamanda da kültürel kimlikleri olan Türk kimliğini
korumak ve geliştirmek de istiyorlar.
· Kültürel kimliğin temel öğeleri ise ana dili ve inanılan
dindir.
· Laik, çağdaş demokrasiye ve insan haklarına saygılı,
barışcı değerleri içeren İslam yorum ve içeriği ile eğitilecek Türk çocukları,
kültürel karmaşadan uzak, kendileriyle barışık, öz güvenli, kişilikli insanlar
olarak yetişeceklerdir.
Toplumun huzur ve barış içinde yaşamasına olumlu
katkılarda bulunacaklardır.
· Bunun aksi yönde bir seçim Almanya'da dini kendi politik
amaçları ve çıkarları için kullananlara hizmet edecektir.
· Bizim istemlerimizin dışındaki bir din bilgisi eğitim ve
öğretiminin ise Almanya'daki müslüman Türk toplum arasında görüş ayrılıklarına,
çatışmalara yol açabileceğine, bunun huzur ve güveni tehdit edeceğine
inanıyoruz.
· Geleceğimiz doğru ve sağlıklı eğitim politikalarının
oluşmasında vereceğimiz gayret ve çabalara bağlıdır.
· Halkımızı tüm anne ve babalarımızı tüm yetkili kurumları ve
kitle örgütlerini de bizim görüş ve istemlerimize destek vermemize çağırıyoruz.
Öğretmen
Gönen ÇIBIKCI, 25.04.2003