7 Eylül 2018 Cuma

İslam Din Bilgisi Dersi

   Almanya'da
  İslam Din Bilgisi Dersi
     Türkçe Olmalıdır!
·       Din ve inanç özgürlüğü evrensel bir insan hakkıdır.
·       Her kişinin inandığı dinini öğrenmesi ve çocuklarına kendi ana dilinde, okullarda çağdaş yöntemlerle öğretilmesini istemesi bir hakdır. 
  Bu temel hakkın somut kullanılması ve yaşama geçerilmesi gerekmelidir.
·       Bu da anayasalara yer alan, vazgeçilemez, devredilemez, değiştirilmez ve dokunulmaz bir insan hakkı olarak geçmiştir. Federal Almanya Anayasasında da bu hak yer almıştır (Madde 4.I,II, Mad.7).
·       Almanya'daki Türk toplumu 2,3 milyonluk nüfusuyla bu toplumun önemli bir bölümünü oluşturmaktadır.
·       Almanya'da İslam kültürlü Türk toplumu çok önemli bir olgudur.
·       Türk toplumunun çok büyük bir bölümünün dinsel inancı İslam dinindedir.
·       Dinsel inançlarını çocuklarına öğretmeyi de sürdüren ve isteyen bir topluluktur.
·       Din gerçeği kültürün ayrılmaz bir parçasıdır.
·       Türkiye laik ve demokratik bir ülkedir.
·       Türkiye'de İslam dini bir ideolojik ve politik öğreti ya da hukuk sistemi olma gibi işlevlerden arındırılarak çağdaş anlamda bir din düzeyine ulaşmıştır.
·       Türkiye İslam ülkeleri içerisinde en çağdaş ülkedir.
·       Almanya'daki Türk toplumunun büyük çoğunluğu, Türkiye toplumunun dinsel, kültürel, hoşgörülü geleneğiyle yetişmiştir.
·       Bu da barışçı ve birleştirici bir gelenektir. 
   Almanya'ya da bu gereklidir.
·       Tüm toplumsal bilimlerde, dil biliminde, yazında, sanatta ve felsefede yer alan birçok konu ve kavram çocuklara okullarda verilen din bilgisi dersinde ancak ana dilinde verilebilir.
·       Din dili ve kavramları ulusal dile ve kültüre uzun bir süreç içinde yerleşir.
·       Almanca okutulacak İslam din dersi, çocukların ana-baba kültürüyle ilişkisinin zayıflamasına, kopmasına ve giderek onlardan tümden yabancılaşmasına neden olacaktır.
·       Türk anne ve babaların büyük çoğunluğu kendi öz kültürlerinin önemli bir yönü olan İslam dininin temel kurallarının kendi çocuklarına okullarda çağdaş bir yorumla Türkçe olarak okutulmasından yanadırlar.
·       Aynı zamanda da kültürel kimlikleri olan Türk kimliğini korumak ve geliştirmek de istiyorlar.
·       Kültürel kimliğin temel öğeleri ise ana dili ve inanılan dindir.
·       Laik, çağdaş demokrasiye ve insan haklarına saygılı, barışcı değerleri içeren İslam yorum ve içeriği ile eğitilecek Türk çocukları, kültürel karmaşadan uzak, kendileriyle barışık, öz güvenli, kişilikli insanlar olarak yetişeceklerdir. 
   Toplumun huzur ve barış içinde yaşamasına olumlu katkılarda bulunacaklardır.
·       Bunun aksi yönde bir seçim Almanya'da dini kendi politik amaçları ve çıkarları için kullananlara hizmet edecektir.
·       Bizim istemlerimizin dışındaki bir din bilgisi eğitim ve öğretiminin ise Almanya'daki müslüman Türk toplum arasında görüş ayrılıklarına, çatışmalara yol açabileceğine, bunun huzur ve güveni tehdit edeceğine inanıyoruz.
·       Geleceğimiz doğru ve sağlıklı eğitim politikalarının oluşmasında vereceğimiz gayret ve çabalara bağlıdır.
·       Halkımızı tüm anne ve babalarımızı tüm yetkili kurumları ve kitle örgütlerini de bizim görüş ve istemlerimize destek vermemize çağırıyoruz.

   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 25.04.2003