3 Aralık 2019 Salı

Hep "YENİ" Bir Şeyler Yapıyorlar

        Hep "YENİ" Bir Şeyler Yapıyorlar
·       Duyan da zanneder ki çok başarılılar ve HALKIN YARARINA görev yapıyorlar.
·       Ama olsun, her bir yere, her bir şeye "YENİ" etiketini takarak o kentin insanlarına sunuyorlar.
·       YENİ, YENİ adı ile bazı projeler oluşturuluyor ve sunuluyor.
·       Oralarda neyin yeni olduğunu bilmek ya da incelemek, gözlemlemek ve de denetlemek ise pek de olası değildir.
·       Bu tip uygulamaları neden mi yapıyorlar?
·       Önünde bir YENİ takısı olunca o iş çok başarılı ve çok iyi olacak gibi bir algı oluşturmak isteniliyor.
·       Millet de bilir, bilmez buna "inanmak durumunda" kalıyor, sanıyorlar.
·       Bu yöntemin bir "zihin yönetimi" olduğunu ise pek bilen de yok, sanıyorlar...
·       En çok kimler mi bu "olguya" bu "uygulamalara" destek veriyor?
·       Yönetim ile "ilişkileri" olanlar, o yönetim ile bir "yer kapmış" olanlar, adının "bir yerde" ortaya çıktığını bilenler...
·       Nerede, nelerin, nasıl yapıldığını zaten kimse ne görüyor, ne de biliyor...
·       Denetleme ve gözlemleme sistematiği ne denli işliyor diye sorarsanız, pek bir bilen çıkar mı, bilinmez.
·       Ancak, yıllar sonra o kentin durumu ve geldiği yer ile bugünkü uygulamaların bir gerçeği ortaya çıkar.
·       Bizler ise bunu göremeyebiliriz....
·       Bu tür düşünce ve eleştirilerin çok, çok olması ise pek de bir şey ifade etmeyebiliyor.
·       Asıl olan devletin, kamunun "adil" bir sistematik ile çalışıyor olmasıdır.
  Saygılarımla...
 Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 02.12.2019, MŞ


Şans Eşitliği ve Engellilik

               Şans Eşitliği ve Engellilik 
Ø    İnsanların bedensel ve zihinsel sağlık durumları çok farklılık gösterebilmektedir.
Ø    Gerek doğumla birlikte kazanılan ya da sonraları yaşamın içerisinde ortaya çıkan birçok engellilik insanlarımız için çok büyük bir yük olmamalıdır.
Ø    Engellilerin toplumda birer yurttaş olarak kendilerine özgü özel eğitim ve öğretimden en erken yaşlardan başlayarak yararlanmaları gerekir.
Ø    Devlet bunu sağlamalıdır.
Ø    Böylelikle onlar kendi özel durumlarına uygun olarak yetiştirildiklerinde yaşamlarını çok daha rahat bir biçimde sürdürebilirler.
Ø    Eğitim ve öğretimde asıl olan temel bilgi ve yeteneklerin sağlanabilmesi ise de o bireyin (öğrencinin) kişisel durumuna göre de ayrıca bir destekleme sağlanması çağdaş bir yaklaşımdır.
Ø    Bu nedenledir ki maarif ile ilgili her türlü planlama ve uygulamalarda ülkenin genel bir "ulusal" politikası olmalıdır.
Ø    Bunun içerisinde ise bireysel özellikleri olan öğrencilerin kendi durumlarına göre desteklenecekleri ve toplumda "şans eşitliğinin" sağlanacağı birçok ek yönlendirmeler ve çalışmalar gereklidir.
Ø    Genel anlamda bilinen engellilere özgü eğitim ve öğretim programları her yurttaşın erişebileceği bir düzeyde olup, devletce karşılanmalıdır.
Ø    Engellilik durumlarına özgü program ve çalışmaların olması gereken "engele özgü özel devlet okulları" olmalıdır.
Ø    Hiç bir çocuk doğumla birlikte gelen, ya da sonradan oluşmuş "bedensel ya da zihinsel engel" nedeni ile "eğitim-öğretim dışı" kalmamalıdır.
Ø    Bu çocuklar için devlet onların kendi özelliklerine göre tam donanımlı okullar açarak çağdaş yöntemlerle işleyebilen bir ağ kurmalıdır.
Ø    Engeliler eğitim ve öğretiminde görevlendirilecek uzmanlık alanlar için de o dalda yetişmiş öğretmenler ve ara meslekler sağlanmalıdır.
Ø    Böylelikle de engeli olan çocuklar en erken yaşda desteklenmeli ve topluma yararlı, huzurlu ve üretken, mutlu bireyler olabilmelidirler.
Ø    Engelli yurttaşlar sosyal devletin sağlayacağı destekler ile toplumda başkalarına muhtaç olmayacak bir biçimde yaşamlarını sürdürebilmelidirler.
    Saygılarımla.....
    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 03.12.2019, MŞ