. Bayramlarımızı Bİrlİkte Kutladık
§ 1974 yılında Almanya’da devlet
okullarında "öğretmen" olarak çalışmaya başladım.
§ O zamanlar ana dalım "Türkçe
Anadili" dersleri idi.
§ İki yıldan sonra sadece TÜRK
çocuklarından oluşan model sınıfta görev aldım.
§ Sınıf yalnızca Türk
çocuklarından oluşuyordu ve sınıf yöneticisi Türk öğretmen idi.
§ "Almanca" ve kızlar için "el işi" dersleri
Almanca olup, bir Alman öğretmen tarafından veriliyordu.
§ İlk dönemde 70'li yıllarda içerisinde
çalıştığım Bavyera modeli Türk sınıflarında öğrencilerim ve onların anne ve
babalarıyla çok güzel ilişkilerimiz oldu.
§ Ben onların her yönüyle
öğretmenleri idim.
§ Bayramlarımızı,
geleneklerimizi, temel değerlerimizi onlara vermeye, öğretmeye çalıştım her zaman.
§ Uzun yıllar kendi
çocuklarımızla çalıştım.
§ Benim görüş ve deneyimlerime,
araştırmalarıma göre bu sınıflar çok başarılı ve sağlıklı bir model idi.
§ Sonraları ise bu sınıf
modeline son verdiler.
§ Türk çocukları sadece normal
karma Alman sınıflarına devam ettirildi.
§ Ayrıca da isteyen öğrenciler
için Anadili Tamamlama Dersleri sağlandı.
§ Belli okullarda oluşan
sınıflarda haftanın belli bir zamanında TÜRKÇE derslerine katıldılar.
§ Öğrencilerim ile anne ve
babalarla güzel çalışmalarım oldu.
§ Bayramlarımızı kutlamaya
başladık birlikte.
§ Aschaffenburg kentinde her yıl
ulusal bayramlarımızı halkımızla, anne ve babalarla, çocuklarla kutlamış
olmaktan bugün de yine çok memnunum.
§ Gerek CUMHURİYET BAYRAMI,
gerekse 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI birlikte kutlanabilsin,
özellikle de çocuklarımız kendi ulusal kültürlerinden çok uzak kalmasınlar diye
düşünmüştüm hep.
§ Daha sonraki yıllarda ise kentimiz
ve çevresinde yaşayan TÜRK ailelerine hizmet edebilmek, onlara yol
gösterebilmek, ortak sorunlara çözüm yolları aramak için “Aschaffenburg ve
Çevresi Türk Veliler Birliği” adında bir dernek kurdum.
§ Kısa adı TÜRKEL olan
derneğimiz ile o dönemler Almanya’da ender olan bir "dernekleşme"
modelini oluşturduk.
§ Doksanlı yılların başında
oluşturduğum Türk Veliler Birliği modeli Almanya göç tarihinde kendine özgü bir
karakter geliştiren bir dernek örneği olmuştur.
§ Hiç bir ayrım yapmadan tüm
çocuklarımızı ve velilerimizi kapsayacak bir yol ile çalıştık. Kendimizi
tanıttık, anne ve babalara yol gösterdik, onlara rehberlik ettik.
§ Ortak istemlerimizi dile
getirdik.
§ Anadilimize sahip çıktık.
§ Çok kalabalık bir dernek
üyemiz olmadığı halde çok öz verili, çok çalışkan ve çok iyi niyetli veliler
ile birlikte çalışmalar gerçekleştirdik.
§ Sosyal etkinlikler düzenledik,
kurslar açtık, korolar kurduk...
§ Eğlenceler, "kültür"
geceleri düzenledik.
§ Özellikle de hiçbir ayrım
yapmaksızın kabul ettiğimiz anneler ve babalar, çocuklarıyla birlikte yurt
dışında bayramlarımızı kutlayabilsinler, sevinsinler, gururlansınlar istemiştim.
§ Her yıl bayramlarımızı
kutlayabilmek bizler için bir sevinç kaynağı oldu her zaman.
§ Yıllarca kentin önemli spor
salonlarını kiralayıp, kendi hazırladığımız program çerçevesinde herkese açık,
ücretsiz bayram kutlamaları yaptık.
§ Tüm çalışmalarımda yanımda
olan, bana destek veren, emek harcayan, eğitim davamıza inanan herkese çok en
içten duygularımla teşekkür ediyorum.
§ Onlara her zaman çok saygı
duydum.
§ TÜRKEL ile birlikte diğer
kentlerin veli dernekleri ile birlikte kurduğumuz federasyon (FÖTED) da Almanya'da
azınlıkların haklarını korumada ve eşit hakları kazanma mücadelesinde önemli
bir kurumlaşma oluşturmuştur.
§ Anadili derslerinin devlet okullarında
verilmesini sağlamak istedik.
§ Tüm çalışmalarımda kardeşçe ve
hiç bir zaman sen-ben-o tartışması çıkarmadan, inanarak, güvenerek destek
veren, bana inanan herkese bu 23 nisan günü bir kez daha teşekkürlerimi
gönderiyorum.
§ O dönemde halkımız için
yaptığımız, birlikte başardığımız işlerden, etkenlik ve girişimlerden övünç ve
gurur duyuyorum.
§ Ben şu an emekli olup, bu
çalışmalardan kurumsal olarak "uzaklaşmış" da olsam kendi günlük
yaşamımda araştırmalarım, inceleme ve değerlendirmelerim ve yazılarım ile devam
etmekteyim.
§ Artık kocaman birer insan olup
aile kurmuş olan öğrencilerime ulaşamasam da onları "hiç göremesem"
de bugün buradan kendilerine sevgilerimi gönderiyorum., inanın hep özlüyorum
onları….
§ Onların "iyi ahlaklı"
birer insan olarak kendi yollarında sağlık ve mutluluk içerisinde yaşamlarını
sürdürmelerini diliyorum.
§ Yıllar öncesinde benim öğrencilerim
olan ve bugün kendileri ile yazışabildiklerim bana bir sevinç kaynağı oluyor,
onlar beni mutlu ediyor.
§ Gerek öğrencilerimden, gerekse
de dernek çalışmalarımda birlikte emek harcadığım kişilerden aramızdan ayrılan,
Allah'ın rahmetine kavuşanları anıyorum.
§ Ben bir öğretmenim ve bir Türk
olarak insanlarımızın en iyi değerlere sahip olmasını, iyi öğrenim görmelerini
ve eğitilmelerini istiyorum.
§ Ülkemize ve ulusal
bağımsızlığımıza, Türkiye Cumhuriyeti'nin tüm kuruluş ilkelerine, ATATÜRK'e ve
onun gösterdiği tüm hedeflere ve fikirlere, onun devrimlerine inanıyorum ve
bunlar ayni zamanda benim yaşam nedenlerim olduğu için de bu alanda emek
harcıyorum.
§ Bayramlarımız ulusal değerler
ve ulusal güç kaynakları olarak yine her yerde, kent meydanlarında, büyük
alanlarda, coşkuyla, tüm halk ile birlikte kutlanmalıdır.
§ "Ulusal Bayram Kutlamaları"nı
dar ve kapalı yerlere sığdırmak isteyen zihniyet ve iktidarların bu tutumları
değiştirilmelidir.
§ "Ulusal Egemenlik ve
Çocuk Bayramı", Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılış yıldönümü
olan 23 Nisan'da her yerde büyük programlarla ve halkla birlikte
kutlanmalıdır; bayramın "anlamına ve önemine uygun" olarak
kutlanmalıdır.
§ Sevgi ve saygılarımla….
. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,
. 23.04.2019, M. 23.04.2024, MŞ.