21 Eylül 2023 Perşembe

SUBLİMİNAL, GÖRÜNMEZ

 . -  SUBLİMİNAL, GÖRÜNMEZ                    .

SUBLİMİNAL mesaj veya bilinçaltı mesaj, başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır ve normal insan algısı limitlerinin altında kalmak, o anda fark edilmemek üzere tasarlanmıştır.

Subliminal mesajlarda, sesler ve görseller doğrudan algılanamaz.

İnsan beyni bu mesajlar ile İSTEMSİZ bir şekilde YÖNLENDİRİLMİŞ olur.

Pazarlama alanında önemli bir yere sahip olan subliminal mesajlar, genellikle ürün satışlarını artırmak için yapılan REKLAMLARDA çok kullanılır ve BİLİNÇALTINA “etki” etmeye çalışır.

Anlık görseller ile insanın gördüğü görselin ne olduğunun FARKINA VARAMADAN bilinçaltına yerleşmesini sağladı.

Çizgi filmler içinde de çocuklara fark ettirilmeden yüklenmek istenen mesajların olduğu artık bilinmektedir.

Subliminal mesaj propaganda yapan unsurlar tarafından kullanılmaktadır.

Hedef kitleye farkında olmadan bir “konu” bir “görüş” hakkında mesajlar verebilmekte, onların beyinlerine bilinçaltına yerleştirilmektedir.

Bu yapılanların ahlaka ve yasalara uygunluğu tartışmalıdır.

İnsanları belli bir markaya, bir düşünceye, bir siyasete itmek için fark edilmeden kullanılan bu mesajları kullananlar toplumu “kendi istedikleri” yöne doğru sürüklemek isterler.

Bu mesajların bilinçli olarak fark edilmesi mümkün olmamaktadır.

Bu mesajlar insanları propagandalara, reklamlara karşı savunmasız hale getirmekte ve insanın ÖZGÜR İRADESİNİ ele geçirmektedir.

Tümüyle medya, görsel medya, TV, filmler, sosyal medya kanalları, internet siteleri, her türlü fotoğraf, duvar yazıları, afişler, moda, roman ve öyküler içindeki resimler, şarkılar… her zaman ve her an, her yerde bu tür amaçlara açıktır ve rahatça kullanılır; hiç anlamadığınız, fark etmediğiniz bir yerde, görüntüde, seste SUBLİMİNAL mesajlar ile karşılaşırsınız.

Bunların sizi etkilememesi için çok dikkatli, uyanık ve bilinçli olmak gerekir.

Bile bile sakıncalı olan yerlere ve sitelere, konulara girmemek gerekir.

Moda ve görsel “yenilikler” ise, TV ve diziler, filmler ise ayni zamanda açık açık ve özendirerek toplumu ve de özellikle gençleri etkilemek ve yönlendirmek ister.

Orada öne çıkardıkları “giysiler, davranış ve düşünce biçimleri, bedenlerine yaptıkları, yaşam tarzları” ile toplumda yerleşmiş “köklü değerlere” karşı çıkıp “yeni” ya da “modernlik” sanısı altında “başka” ve “alışılmışların dışındakileri” koyup, izleyiciyi etkileyip ALGI operasyonlarında bulunurlar ve o insanları istedikleri hedefe doğru yönlendirirler.

Yüksek teknolojinin her türlü alanda kullanılması ile yeni dijital çağda gördüğünüz gibi çok kolaylıklar, rahatlıklar ve yüksek kaliteli yaşam ve uygulamalar var ise de insanın kendini koruyabilmesi, haklarına ve çıkarlarına sahip olabilmesi son derece tehlike altında olmaktadır.

Korunma yolları nelerdir, diye düşünmeli ve incelmeliyiz.

Bazı şeylerden değil artık birçok şeyden kaçmak durumundayız.

Özellikle moda diye sürülen her türlü yeni akımlar toplumu, bireyleri ve de en çok gençleri hedefler ve onları ele geçirmek ister.

Bunlardan ne denli uzak kalır, “kendi özgür iradenizi” kullanabilirsek tuzaklara daha az düşeriz.

“Herkes kendi bilir” demek ise hem iyi değildir, hem de hiç de yeterli değildir.

Bu tür saldırılara karşı en güçlü SAVUNMA ve KORUNMA ise kendi beyinsel kodlarımızı, veri tabanımızı kendi çaba ve çalışmalarımızla seçerek elde ettiklerimizle yükseltmemiz ve güçlendirmemizdir.

Toplumun çoğunluğu ve etki grupları, kitleler bu tür algı operasyonlarının altına girdikçe bizim tek kişi olarak boş vermişliğimiz de ona katkı etmiş oluyor.

Yasal durumu araştırırsanız bulunur ama gerçekte, uygulamada durum çok farklı olmaktadır.

Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 2023.09.21, G

TBMM'de 15 Şubat 2011 tarihinde kabul edilen 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'un 9.maddesinin 2.fıkrası gereği "Ticarî iletişimde bilinçaltı teknikleri kullanılamaz