28 Mayıs 2024 Salı

TOPLUMUN GENEL YAPISI İÇERİSİNDE

.   TOPLUMUN GENEL YAPISI İÇERİSİNDE
.  EN DEMOKRAT OLANLAR, EN YAKINLARDA OLANLAR, EN OKUMUŞLAR, EN BÜYÜK DİPLOMALILAR, EN ÇOK BİLENLER DE DAHİL…
.  AYDINLAR, ve de ENTELEKTÜELLER, ve DİĞER BİR YERLERDE "ADI SANI GEÇENLER" GENİŞ "KİTLELER"… ÜNLÜ KİŞİLER….
.  RESMEN KAYITLI "SİYASİ PARTİLERDE" YER ALANLAR, ON BİNLERCE DERNEKTE, VAKIFLARDA ve de SENDİKALARDA ÜYE OLUP, "önemli kişiler" olmanın verdiği mutlulukla toplumda "kendilerini gösterip" sevinebilenler…
.  Bir de çok dikkat çeken bir kitle var ki onlar çok iyi eğleniyorlar, en yeni kuşak müzikli meyhanelere gidiyorlar, en güzel giysiler içindeler, güzel yaşamları olduğuna inanıyorlar, çok da mutlular.
.  Herkes yalnızca "kendi rahatına" keyfine bakmakta…
.  Kendini "beğenenlere" yaklaşmakta…
.  Gününü "gün etmeler" peşinde…
.  Kimse kimseyi "umursamamakta"…
.  İlkeli davrananları, okuryazarları, yurt-millet diyenleri görmezlikten gelmekteler.
.  Çok büyük şirketler, para ile büyük işler çeviren yapılanmalar, gelen-giden paraları aklayıp depolayanlar, bir yerlere yatıranlar… her zaman olduğu gibi "yaslandıkları güçler" ve "iş birlikçileri" ile refah ve mutluluk içinde var olabilmekteler.
.  Yıllardır bir yerlerde "planlananlar çerçevesinde" sınırlardan rahatça geçip ülkeye yerleşen, işlerini, mahallelerini kuranlar "nedeni ile" ülkenin başına çok büyük, geri dönülemeyecek sosyo-kültürel-ekonomik "dertlerin" açılacağını hiç umursamayanlar da çok…
.  Ülkenin toplumsal ve ekonomik çöküşü hiç birinin "umurunda" değil!
.  Enflasyon, paranın değerinin yitişi, geçim derdi, milyonlarca ailenin beslenme ve barınma sorunu çekmesi hiç umurlarında değil; bundan haberleri bile yok.
.  Tüm dünyada olduğu gibi ama bizde çok daha etkili "geniş ve derinlemesine" uygulanan algı-zihin etkileme programlarının tutsağı olmuş milyonlarca insan "tüm zamanını" ve enerjisini, zihnini "magazin haberlerine, giyime, dış görünüşüne, sosyal medyaya, dizilere, yarışma programlarına, paralı profesyonel sporların maçlarına…" harcamakta…
.  Erdemli ve ilkeli olmak, dürüstlük, bilgiye ve bilime inanmak, üreten insan saygı ve destek, takdir etmek… kalmamış; bunları bilen ve uygulayan yok.
.  Üretene, okuryazara önem vermeyen, tepeden bakan ve de her şeyi en iyi bilen çok geniş bir kitle ortalığa yayılmış seni, beni hiç "umursamaz" olmuş.
.  Ama lafa gelince "ülkenin hali" ve demokrasi", "kalkınma", "dayanışma" üzerine bulundukları yerde konuşabiliyorlar.
.  Her şeyden önce "burnu büyüklükten" ve "kompleksli tutum ve davranışlardan" kurtulabilenler ancak kendi aralarında bir dayanışma ve birleşmeye gidebilir.
.  Kendi ülkesini, kendi toplumunu, kendi "özgürlük ve bağımsızlığını" koruyamayacak olan "yeni tür" algı yönetimlerinin tutsağı olmuş insanlarımızla eski "birlik ve beraberliğe", "kurtuluşa" erişemeyeceğimizi, ortak bir "savunma ve mücadele" veremeyeceğimizi anlamaya, kavramaya başlıyoruz.
.  Belki de bazı yurtseverler, ülkesinin bağımsızlığına ve egemenliğine önem verenler, bilgi ve bilinç içinde olanlar ömürlerinin kalan yıllarını bu "inanç, ülkü ve idealler" için araştırma, inceleme ve üretmek, yazmak için çalışacaktır.
.  Bizim en büyük çıkarımız "kendimizi geliştirmemiz", "yetiştirmemiz" ve başka bir şey beklemeden "insanlığa, halkımıza yararlı "olmaktır.
.  Ortak idealleri ve duyguları olan ülkesi ve milleti için düşünceler taşıyan duyarlı ve bilinçli bireylerin ise birbirlerini bulmaları, onurlandırmaları, desteklemeleri ve dayanışma içerisinde olup güçlendirmeleri gereklidir.
. Üzerimizdeki yararsız, boş ve saçma zihinsel kodlamalardan, yüklerden temizlenip, ülkenin "temel sorunları" ve "kurtuluş yolları" üzerine eleştirel düşünmek, fikir üretmek gerekecektir.
.  Bu değerleri "iyi insan, iyi yurttaş" olmadan hiçbir şey olamayacağımızı bilenler anlayabilecektir.
.  Bu da ancak "bu türün içinde olanlarca" anlaşılıp, kavranabilir; diğerlerinden bir şey ne beklenir, ne de aranır.
. Öte yandan yalnız olup, "hiçbir sürü etkisine kapılmadan, özgür ve bağımsız olarak "öz aklımızı ve zihnimizi" kullanıp bu yolda "üretebilmek" en değerli varlıklarımızı, öz bilincimizi oluşturur.
. Yapay gündemlerden, boş ve şişirilmiş, anlamsız tartışmalardan kesinlikle uzak durmak zorundayız.
. Eğer, üzerinde düşünüp, sorgulamak istediğimiz bir konuda birisinden yardım isteyecek duruma gelirsek ilk ve tek bakacağımız yol gösterici, önder kişi Gazi Mustafa Kemal Atatürk olacaktır.
. "O" yıllar öncesinden bugünleri bilip, anlayıp, bize yol göstermiştir; gençliğe seslenmek adına tüm halka kısa ve öz olarak açıklamıştır, bizlere "görev" vermiştir.
.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 23.06.2024, Pazar.


GELECEK KUŞAKLARIN YETİŞMESİ

 . GELECEK KUŞAKLARIN YETİŞMESİ ÜZERİNE NELER DÜŞÜNEBİLİRİZ?

.  - ÇOCUĞUMUZ NASIL BİR İNSAN OLMALI?

A) Çocuklarımızın temel özellikleri neler olmalıdır?

1.     Ailesini seven ve bağlarını koparmayan bir insan olmalı.

2.     Aklını kullanabilen, akılcı bir insan olmalı.

3.     Analitik düşünebilen bir insan olmalı.

4.     Araştırmacı olmalı.

5.     Ayni anda birden fazla işle meşgul olabilen bir insan olmalı.

6.     Barıştan yana olmalı.

7.     Becerikli bir insan olmalı.

8.     Beden, akıl ve ruh sağlığı yerinde bir insan olmalı.

9.     Bilimden yana olmalı.

10. Bilinçli bir insan olmalı.

11. Çok yönlü düşünüp, araştırabilen bir insan olmalı.

12. Demokratik hukuk devletini isteyen bir insan olmalı.

13. Doğaya ve çevre sağlığına önem veren bir insan olmalı.

14. Dürüst olmalı.

15. Eleştirel düşünebilen olmalı.

16. Emeğe saygılı olmalı.

17. Erdemli olmalı.

18. Güvenilir olmalı.

19. Hak ve adaletten yana olmalı.

20. İlkeli düşünüp, davranabilmeli.

21. İnsan haklarından yana olmalı.

22. İnsan ilişkilerinde rahat ve güvenli olmalı.

23. Kendine yetebilen bir insan olmalı.

24. Kıskanç olmamalı.

25. Okuryazar olmayı istemeli.

26. Öğrenme merakı olan ve okuyan bir insan olmalı.

27. Öz arşivini tutmalı.

28. Öz benliğine sahip çıkabilen bir insan olmalı.

29. Öz güveni yüksek olmalı.

30. Sorumluluk duygusu sahibi olmalı.

31. Sorunlara çözüm yolları bulabilen bir insan olmalı.

32. Sorunları algılayabilen bir insan olmalı.

33. Sömürüye karşı olmalı.

34. Sürü etkisine kapılmayan bir insan olmalı.

35. Teknolojik ürünleri "akıllıca" kullanabilen bir insan olmalı.

36. Ulusal bağımsızlığa ve ulusal egemenliğe önem veren bir insan olmalı.

37. Ülkesine ve tarihine değer veren ve önemseyen bir insan olmalı.

38. Üretken olmalı.

39. Vicdan sahibi olmalı.

40. Yazılı çalışabilmeli.

41. Yurtsever olmalı.

B) Çocuklarımızı nasıl yetiştirmeliyiz?

·       Ulusal temel eğitimin hedefleri ve amaçları neler olmalıdır?

·       Okullar, öğretim kurumları donanım ve içerik olarak nasıl olmalıdır?

·       Anne, baba ve öğretmen olarak kendimiz nasıl geliştirmeliyiz?

·       Anne ve babalar, öğretmenler çocukların eğitiminde neleri ön görmelidir?

·       Aydın ya da entelektüel olarak kendimiz nasıl yönlendirmeli ve geliştirmeliyiz?

·       Ülkenin geleceği ve toplumun kalkınması için nasıl bir devlet modeli ve yönetim istemeliyiz?

 C) Bu yazıyı kendi bilgi, deneyim ve araştırmalarıma, kişisel bilincime uygun olarak hazırladım.

. Çok yüksek bir ideal düzeyine taşmış olan bu içeriklerin bir çocuğa "temel özellik" olarak verilebileceğine ve bunda ailesinin, çevresinin ve öğretim kurumlarının çok büyük önem taşıdığını biliyorum.

. Bizlerin, yetişkinlerin, öğretmenlerin, aydınların çok daha ciddi olarak, inançla, azimle ve emek harcayıp hem kendileri için hem de çocuklar ve toplum için daha yüksek verimlilikte ve bilinçli olabilecek çalışmalar elde edebileceğimize inanıyorum.

. Ben kişisel olarak böyle düşünüp, uyguluyorum, üretiyorum ve de çok mutluyum ve sorumluluk taşıdığıma inanıyorum.

.............. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 28.05.2024, MŞ. .................................................................

FİKİR YAZILARI

Önerilerim.

Görüşlerim.

Eleştirilerim.

Yorumlarım.

Özgün fikir yazılarım.