29 Aralık 2024 Pazar

SEVEBİLEN Olursa..

 .  "SEVEBİLEN" OLURSA…

…..  "Seni "sevebilen", sevip, sarmalayan, kucaklayıp, sarılan, kabul edenin, takdir edenin, yüreğine, ruhuna mal edenin var ise işte o yaşam "yaşam"dır. …..

Bu tümce, yaşamın anlamını derin ve duygusal bir şekilde ifade ediyor.

Bu tümce, yaşamın sadece var olmak değil, aynı zamanda sevgi dolu ilişkiler kurmak, değer görmek ve kendine bir yer bulmak olduğunu vurguluyor.

Bu tümce, insanın varoluşsal sorularına cevap arayan felsefi bir yaklaşım da taşıyor.

Bu tümce, yaşamın karmaşık yapısını, olanı, biteni, yaşamanın anlamını, insan olmanın temel gereksinimini basit ve anlamlı bir şekilde açıklıyor.

Psikoloji açısından bakıldığında, bu tümce insanın temel ihtiyaçlarından biri olan ait olma ihtiyacını vurguluyor.

Yaşamın anlamı, sevgi ve bağlanma üzerine kurulu bir felsefe sunuyor.

İnsanların yaşamlarını anlamlı kılan en önemli unsurlardan biri olan sevgiyi merkeze alarak, yaşamın sadece biyolojik bir süreç değil, aynı zamanda duygusal bir bağlanma ve kabul görme ihtiyacı olduğunu vurguluyor.

Sevginin, insan yaşamındaki merkezi rolünü vurgulayarak, yaşamın sadece biyolojik bir süreç değil, aynı zamanda duygusal bir deneyim olduğunu gösteriyor.

Sevmek ve sevilmek, yaşamın en temel ihtiyaçlarından biri olarak görülür.

Sevgi, insanları birbirine bağlayan, onlara güven veren ve mutluluk kaynağı olan bir duygudur; en yoğun olanı da "AŞK"tır.

Başkaları tarafından kabul edilmek ve takdir edilmek, kişinin kendine olan güvenini artırır ve yaşamına anlam katar.

Sevgi, sadece fiziksel bir temas değil, aynı zamanda duygusal bir bağ kurmaktır.

Yüreğe ve ruha dokunmak, insanın en derin duygularına hitap eder.

Sevgi ve kabul görme, kişinin psikolojik sağlığı için önemlidir.

Sevginin, insan yaşamındaki merkezi rolünü vurgulayarak, yaşamın sadece biyolojik bir süreç değil, aynı zamanda duygusal bir deneyim olduğunu gösteriyor.

Sosyolojik olarak bakıldığında, bu tümce insan ilişkilerinin önemini vurguluyor.

Toplum içindeki ilişkiler, insanların yaşamlarına anlam katan önemli bir faktördür.

Bu tümcedeki "sevebilen" kavramı ne anlama geliyor, diye çok iyi ve derinlemesine düşünmek gerekir; çünkü bazı insanların gerçekten sevebilme duygularından yoksun olduklarına inanıyorum

Yaşamın anlamı sadece "sevgi üzerine" mi kuruludur, derseniz, bunu da zaman ayırıp, sakince irdelemek, düşünmek yararlı olacaktır.

AŞK için de sevgiye ek olarak yer ve zaman ayırıp, derinlemesine düşünmek gerekir.

Kaç kişi gerçekten AŞKI anlayabilmiş midir?

Peki, "yalnız yaşayan" insanlar için ne düşünebiliriz, onlar için tüm yaşam ve olan, biten her şey bir "anlam" taşıyabilir mi?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 2024.12.29 MŞ.

.         (Kişisel araştırma ve değerlendirme yazım)

 

GERÇEK BİR ÖĞRETMEN

 . Gerçek bİr öğretmenİn özellİklerİ ve görevlerİ nelerdİr?

·       Gerçek bir öğretmenin görevi yalnızca çocuklara okuma öğretmek değildir.

·       Gerçek bir öğretmen üstün nitelikli olandır.

·       Öğretmen güzel ahlaklı özellikleri ile tüm toplumun sorunlarına eğilen, çözüm yolları için düşünen ve fikir üretendir.

·       Çevresindekilere doğru yolu, gerçekleri, iyi olanları, hakkı ve adaleti, insanca yaşamayı öğretir.

·       Gerçek bir öğretmen yurtseverdir.

·       Gerçek bir öğretmen araştırmacıdır, eleştirel düşünür ve fikirler geliştirir, yazılar yazar ve bunların halkın gelişimine sunar.

·       Gerçek bir öğretmen disiplinli ve ilkelidir.

·       Gerçek bir öğretmen antiemperyalisttir.

·       Gerçek bir öğretmen öz varlığını, enerjisini ve zihinsel gücünü ülkesinin ve insanlığın yararı için kullanır.

·       Gerçek bir öğretmen gereksiz, saçma ve boş işlerle uğraşmaz, zaman harcamaz.

·       Gerçek bir öğretmen öğrencileri yaşama hazırlayan, onların kişiliklerini geliştiren, ilham veren potansiyellerini ortaya çıkaran kişidir.

·       Gerçek bir öğretmen sömürüden, şiddetten, zorbalıktan, hırsızdan yana olmaz.

·       Gerçek bir öğretmen kendisini geliştiren, öğrenen ve öğrendiklerini insanlara sunandır.

·       Gerçek bir öğretmen yaşamın her anında ve her yerde insanların kalkınmasına, doğruları bulmasına ve sorunlarını çözebilmesine yardımı olandır.

·       Gerçek bir öğretmen için öğretmen olmak yalnızca bir meslek değildir; yaşama ve evrene bakış biçimidir.

·       Gerçek bir öğretmen topluma ve insanlara hizmet anlayışı ile yaklaşır.

·       Gerçek bir öğretmenin ilahi misyonu temelde insanlığa hizmet etmek, bilgeliği paylaşmak ve geleceği biçimlendirmektir.

·       Gerçek bir öğretmen insanları aydınlatmayı, karakterlerini geliştirmeyi ve topluma yararlı bireyler haline getirmeyi amaçlayandır.

·       Gerçek bir öğretmen halkın ve emekçilerin haklarını savunur ve bunlar için, insanca yaşam için mücadele verendir.

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.12.05, MŞ.