Bilgi Sahibi Olunmalıdır.
Çağdaş Hukuk Devletinde Eğitim Kurumları
§ Çağdaş, demokrat,
sosyal demokrat, yurt sever, milliyetci, solcu... ve benzeri kimlikleri,
kültürleri taşıdığını düşünenlerin sadece Türkiye'de değil tüm dünyada en çok
gözardı ettikleri ve kaçındıkları konu, aslında bilindiği gibi, DİN ve dinsel
yaşam ve inançlardır.
§
İlk bakışda çok doğru
ve de belki de iyi gibi gözüken bu tutumun ise getirdiği en büyük açık şudur:
§
Bir yurttaşın dindar
olması, dini konularda bir eğitim alması ve de bir cemaate bağlanması değildir
konu olan.
§
Ekonomik, toplumsal ve
siyasi konularda tüm dünyada ve yüz yıllardır DİN ve dine bağlı tarikatlar,
cemaatlar ve bunların tüm kuruluşları asıl GÖRÜNENİN DIŞINDA bir yayılma ve güç
oluşturmuşlardır.
§
Bazı dönemlerde ise bu
dinsel gruplar kendilerini saklamışlar ve başka dinlerin örgütlenmeleri içinde
saklanmışlardır.
§
Bir ülkede devlet
''çağdaş hukuk devleti'' olmalıdır ve de buna bağlı olarak üzerine düşeni
yapmalıdır.
§
Eğitimde ve vicdan
özgürlüğünde tabii ki çağdaş kurallar ve ilkeler uygulanmalıdır.
§
Özellikle ’’eğitim’’
konusunda devlet kendisi okullar ve kurumlar açmalıdır. Özel okullar ve paralı
eğitim olmamalıdır.
§
Devlet okulları
’’güvenilir, çağdaş ve donanımlı’’ olmalıdır ki millet ÖZEL arayışlar içerisine
girmemelidir ve çocuklarını devlet kurumlarına, okullarına göndermelidir.
§
Yoksul kesim de
böylelikle çaresiz kalmamalı ve birileri tarafından sömürüye açık olmamalıdır.
§
Temel eğitim bir
anayasal hak olarak kabul edilmelidir ve bu hak da devlet tarafından tüm
yurttaşlara ücretsiz sağlanmalıdır.
§
Bu temel eğitim ve
öğretimin yanı sıra isteyen özel dil ve yetenek kurslarına çocuklarını
gönderebilir.
§
Ülkemizde de çift
yapılanma oluşturulmuştur.
§
Bir yanda devletin
örgütleri ve yapılanması, kurumlaşması var iken; çok büyük bir açık olarak,
’’göz yumma’’ olarak da, bazen de ’’modernlik’’ zannedilerek birçok ÖZEL
kurumlaşmalara, yayılmacılıklara izin verilmiştir.
§
Bu kuruluşlar ''vakıf,
dernek, şirket'' gibi görünüşlerle okullar, yurtlar, dershaneler açmışlardır.
§
Bunun en yaygın örneği
dinsel merkeziyetli olan ve tüm dünyaya yayılma durumuna girmiş olan cemaattir.
Türkiye’de 40 kadar cemaatin bu tür yurtlar ve kurslar, dershaneler açtığını
gazete ve TV’lerden öğreniyoruz.
§
Laik, seküler, çağdaş,
modern, aydınlanmacı... olarak kendi kültürlerinden dünyaya bakan ve ülke
yönetiminde de kendilerine yakın ilkelerin uygulanmasını isteyen yurttaşlar ise
bu DİN ve DİNSEL tarikatlar, cemaatler vb. konularında çok daha fazla hassas
olmalılar ve bu konularda incelemeler, bilgilenmeler yapmalıdırlar.
§
’’Dindarlık olsun’’
diyerek yüzyıllarca yıldır uygulanan bir gelenek vardır.
§
Birçok rivayet ve adet,
uygulama dinin ’’asıl gerçekleri’’nin arasına sokuşturulmuştur.
§
Bu konuda birçok bilim
adamı yeteri kadar açıklama yapmakta ve yazmaktadır.
§
Tabii ki isteyen,
istediği dinsel yönde yaşamını yaşar.
§
Benim dikkat çekmek
istediğim ise ’’kamu alanında ve devlet gözetiminde’’ olması gereken eğitim ve
öğretim alanındaki devlet güvencesi ve denetimidir.
§
Batı ve doğu
kültürleri, emperyalizm, Vatikan, dinler ve mezhepler, tarikatlar, gizli
örgütler... konusunda oldukca bol araştırma ve yayın vardır.
§
VİDEO olarak da "youtube"de
de birçok kaynak vardır.
§
''Sorun'', en iyi
donanıma sahip olduklarını düşünebileceğimiz büyük bir kesimin DİN konusunda
kendilerini sorumlu tutmamaları ve bu alanda ne yazık ki çok az araştırma
yapmalarıdır.
§
Bu kesimin kişisel
inancı ve dinsel dünyası değildir söz konusu olan.
§
Bilgi olmalıdır ki
toplumda, ülkede, siyasetde... yer aldıklarında bu tür ’’çift yapılanmalara
izin verilmesin’’ diye etki yapabilmelidirler.
§
Huzurlu ve mutlu
insanların barış içerisinde yaşadığı demokratik ve çoğulcul, çağdaş bir toplum
hepimiz için ulaşılması gereken bir hedef olmalıdır.
Saygılarımla...
Öğretmen Gönen Çıbıkcı, 01.12.2016 M. - 07.04.2019, M.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum yapanın adı ve soyadı: