10 Ağustos 2020 Pazartesi

DİN ve BİLİM, DÜNYA ve AHİRET


__DİN ve BİLİM, DÜNYA ve AHİRET __
·        Türkiye Cumhuriyeti özellikle son dönemde zor günler yaşamaktadır.
·        Toplumsal ve ekonomik çalkantılar, çöküntüler üzülerek izlenmektedir.
·        Birey olarak çok büyük kesim anlamada ve kavramada çok zorluklarla karşılaşmaktadır.
·        Eğitim ve öğretimin uzun yıllardır devletin kuruluş felsefesinden çok uzaklaşması ile birlikte yetişmiş olan kuşaklar günün sorunlarını anlamada çok sıkıntı çekmektedir.
·        Teknikteki gelişmelerle birlikte oluşan "subliminal etki"lerle birlikte zihin yönetimi toplumu ve bireyi yönlendirmeğe başlamıştır.
·        Temel değerler üzerinde çok oynanılmıştır.
·        Bireyler birçok alanda temel bilgiden yoksun kalmışlar, karşılaştırma yapmak, araştırmak, kendilerini geliştirmek yerine ne yazık ki karşılıklı söz üretmekle zaman geçirir olmuştur.
·        Din konusunun toplum üzerindeki etkisi, eskiden de olduğu gibi, artmıştır.
·        Din ve inanç konusu bugün aynen geçmişte olduğu gibi bir gerçektir ve toplumları temelden etkilemektedir.
·        Tek tanrılı dinler ve diğer inanç sistemleri dünya nüfusunun çok büyük bir kesimini etkilemektedir.
·        Bazı ülkelerde çok çeşitlilik gözlenmektedir.
·        Hatta bir "tanrı" inancı olmayan inanç sitemleri vardır. Hindistan ve Asya ülkeleri din ve inanç konusunda çok büyük yoğunluk taşımaktadır.
·        Tüm bu olgular doğal olarak ekonomiyi ve toplumsallığı ve de siyaseti temelden etkilemektedir.
·        Çağdaş olan ise din ve devletin demokratik yöntemlerle örgütlenmesi ve temel haklara bağlı olmasıdır.
·        İslam dininin üzerinde oluşan tartışmalar ve çarpıtmalar, yanlış kişilerin etkili olmalarının artması ile toplum inanç ve bilim arasında kargaşa yaşar olmuştur.
·        Dünya politikasında savaşların, kavgaların çıkarılmasında İslam adının kullanılması ile de dine inanmak ve güvenmek gittikçe azalmaktadır.
·        Batı toplumu da kiliseden uzaklaşmakta ve tek tanrılı dinlerden bir kaçış yaşanmaktadır.
·        Yeni tip emperyalizm ise bunu kullanmaktadır. Bilinen tek tanrılı inanç sistemleri yerine başka çekim noktaları yaratacaktır ve insanları yine belli inanç merkezlerinde toplayacaktır.
·        "Sekten" adı  verilen bu tür akımlar zaten vardır.
·        Ama daha da artış gösterecektir.
·        Din ve buna bağlı her şeyi bırakıp yaşamağa çalışan bireyler ise ilk adımda doğru bir seçim yaptıklarını duyumsayacaklardır.
·        Bu konuda yapılması gereken en önemli işlev ise insanların "dinsel duygularının sömürülmesinin" önlenmesidir ve bu konu da devletin asli görevidir.
·        Öte yandan toplum kendi içinde daha da kurumsallaşmış din etkileri ile boğuşmaktadır.
·        Her yerde din ve din adamı etkisi ile, varlığı ile karşılaşılmaktadır.
·        Bu etkiler ve tepkiler, alınan yarım-yamalak öğretim ve yüzeysel eğitim bireyleri çok daha da bir hem ruhsal hem de politik kaoslara itecektir.
·        İtmektedir de...
·        Bireyin prototype modeline baktığımızda artık şunu görüyoruz:
·        Yetersizlik, güvensizlik, bilgisizlik, tembellik, önder,-kılavuz bulmada yoksunluk, iç disiplin eksikliği, hoş görüsüzlük, meramını anlatamamak, hep beğenilmek istemek...
·        Bilim ise tamamen uygar ve çağdaş yöntemlerle ve bakış açılarıyla vücut bulur ve gelişebilir.
·        Bilim olmadan insanlık olmaz.
·        Bilim adamı yetiştirmeden de toplum olarak ilerlenemez.
·        Din denildiğinde bugün anlaşılan genelde taassup, muhafazakarlık, gericilik, insan haklarını tanımamazlık, çağa ters düşmek... gibi ölçüt ön yargılar gelmektedir.
·        Örneğin, İslam dini denilince kitabı ne kadar anlaşılmaktadır?
·        Nüfusun ne kadar dinin kitabını ve anlamını okuyup, kavrayabilecek durumdadır.
·        Son dönemlerin tek, tük ortaya çıkan cesur ilahiyat uzmanları toplumu aydınlatmak için çabalar göstermektedir.
·        Türkiye Cumhuriyeti anayasal olarak bir laik devlettir.
·        Bunun temel bir gerçek ve veri olduğunu asla unutmamalıyız.
·        Din kişilerin kendi inançları için olmalıdır ve devlet ve bilim sadece kendi yöntemleri ile sistemlerini kurmaları ve geliştirmelidir.
·        Dinsel çıkarlar ve hizipler devleti ele geçirmemelidir.
·        Öte yandan sömürüye karşı korunmuş, insanı ve haklarını koruyan bir din özgürlüğü ve din eğitimi temel hak olarak korunmalı ve sağlanmalıdır.
·        Tüm bu bakış açısından gördüğümüzde din adamı kavramı ve dinsel örgütlenmeler tekrar gözden geçirilebilir.
·        Devlet gölgede kalan, denetlenemeyen hareketlere ve örgütlenmelere izin vermemelidir.
·        Okul, eğitim, öğretim sistemi tümüyle hem içerik, hem de kalitesi yönünden en baştan incelenmeli ve yenilenmelidir.
·        Tevhid-i tedrisat uygulanmalı ve devlet okulları gerçekten yeniden güçlendirilmelidir.
·        Bilim ve bilim adamı olsun demeniz için ön koşulları sağlamalısınız.
·        Özgürce çalışabilecekleri ortam ve koşullar ancak çağdaş bir demokratik bir devlet sistemi içerisinde olduğunda insanlık için yararlı olur.
·        Bilim insanı çalışmak, çok çalışmak ve hep de kendisi ile ve bilimin bugünü ile savaşmak zorundadır.
·        Siz kendi dilinde çalışabilecek, kendi dilinde bilim üretebilecek bilim insanlarını yetiştirip, onlara sahip olamazsanız ne olur?
·        Bilimde önde olanlar gelir size hükmederler ve yönetirler.
·        Başkasının bulduğu bilimsel veriler sonucunda elde edilen ürünleri alır, para ödersiniz.
·        Çağdaş ve uygar ortamlarda çoğul disiplinlerle yetişmiş bilim insanınız olduğunda onlar yine size toplumsal destek de vereceklerdir, toplumun din sömürüsüne esir olmasına engel olmak isteyeceklerdir.
·        Bugün bize düşen nedir?
·        Sıradan bireylere düşen nedir?
·        Bir ülkenin sıradan yurttaşları nasıl davranmalıdır?
·        Sıradan yurttaşlar, bizler, kendimizi nasıl yönlendirmeliyiz ki daha güçlü ve demokratik bir toplumda yaşayabilelim?
·        Nasıl bir model yaratarak, geleceğin zorluklarına karşı kendimizi hazırlamalıyız?

Saygılarımla...
Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 2020.08.10, MŞ.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapanın adı ve soyadı: