7 Nisan 2024 Pazar

TÜRKİYE'yi ETKİLEYENLER NELERDİR?

 .   TÜRKİYE'yi etkİleyenler nelerdİr?        .

·       Ülkenin son yıllarında, en azından 40-50 yıl öncesinden bugüne değin hangi etkiler altında kaldığını düşünmeliyiz.

·       İlk akla gelen ve söylenilen bir "ılımlı İslam" modelinin uygulanmak istenmesi sözüdür.

·       Evet, dıştan bakıldığında, görünürdeki, ortaya konulan model ve dayatılmak istenilen söylemlere, dile sunulan budur.

·       Bu ortada görünen ve çok yaygın olarak, çok ince bir biçimde yerleştirilmiş ve yönlendirilmiş bir modeldir.

·       Bunu kabul etsek bile bu modelin ardında olan nedir, hangi etkiler, kimler, hangi güçler Türkiye üzerinde çok etkileyici olmuştur.

·       Aslında Mustafa Kemal Atatürk'ün ölümünden sonra başlayan ve gittikçe de ivme kazanan bir hareket ile "Türkiye Cumhuriyeti ve devrimleri, verdiği kalkınma ve kurtuluş hareketleri" olarak ele alacağımız anti emperyalist modele karşı olanlardır bugün gelinen çöküşe neden olanlar.

·       Bugün bu temel soruya yanıt verecek çok sayıda yazar, gazeteci ve bilim insanı, siyasetçi vardır.

·       Ve genelde bu konuda çok bilgili olduğunu gördüklerimiz her zaman ve hep tüm gerçeklerin yalnızca "görünen" yüzü üzerinde incelemeler yapmakta ve konuşmaktadırlar.

·       Türkiye üzerinde hangi oyunlar oynanmaktadır?

·       Türkiye için hangi tuzaklar kurulmuştur?

·       Kimler, hangi güçler, hangi kitleler Türkiye'nin bugünkü "uniter, demokratik, parlamenter, anayasal, çoğulcu.." yapısını bozmak, değiştirmek ve hatta ülkeyi bölmek için planlar yapabilmektedir?

·       Bölgesel olarak bakıldığında görülecektir ki bir inceleme, araştırma yaptığımızda Türkiye birçok yönden onların gözüne batan bir durumdadır.

·       Uzun yıllardır bu nedenlerden dolayı toplumu, halkı ve insanları değiştirmeye, onları etkilemeye, yönlendirmeye yönelik yoğun bir algı operasyonları yapılmaktadır.

·       Ulusalcı, demokrat, çağcıl, Atatürkçü, özgürlükçü, bağımsızlıkçı, bilimden yana, Kurtuluş Savaşından ve ülkenin kuruluş ilkelerinden ve kazanımlarından yana, Atatürk devrimlerine sahip çıkan, duyarlı ve bilinçli… yurttaşlar üzerinde, onların azalmasına yönelik ve de yok etmeyi hedefleyen birçok yönleriyle uygulanan ve de ne yazık ki başarılı olan algı operasyonları çok açıkça görülebilir.

·       Özellikle genç ve orta kuşaklar üzerinde sosyal medya, moda, tv, müzik ve internet üzerinden özendirici, çekici ve de zihinsel manipülasyonlara giden çok geniş bir algı yönetimi ile onların duyarlı, bilinçli, yurt sever olmaları yerine tamamen çok daha başka ve boş değerler peşinde koşan ve bunlar için hem enerjisini, hem de maddi olanaklarını, zamanını harcayabilen milyonlarca insanı elde etmek istemektedirler.

·       Bu denli sorumsuz, bilinçsiz ve boşta kalmış kitleler nasıl oluyor da yaygınlaşıyor ve çoğalabiliyor.

·       Hangi etkenler ya da hangi eksiklikler, hangi yanlışlar bu durumu ortaya çıkarmıştır?

·       Ele alınıp, incelenmesi, üzerinde durulması gereken ana dallar, ana konular, toplumsal ve kültürel, siyasi alanlar nelerdir?

·       Her bir alnın kendi içindeki değişimi ve değiştirilmesi ile diğer alanlar üzerindeki karşılıklı etkileri ve bunların sonuçları… nedir, nelerdir?

·       Şu konular ve etki alanları üzerinde düşünmeli, incelemeler yapmalıyız:

·       - Milli eğitim, üretim, sanayi, kentleşme, parlamenter sistem, anayasa, tarım, besicilik, ticaret, dış satım, bankacılık, finans sektörü, paralı sporlar, basın-yayın, gazeteler, yüksek öğretim, meslek öğrenimi, tarikatlar, kamusal ekonomi, terör, belediye sistemi, iklim ve çevre, bürokrasi, işsizlik, emeklilik, beslenme, barınma, etnik köken söylemi, toplumsal ahlak, enflasyon, dış borç, hazine, TBMM, gelir dağılımı, kara para, yolsuzluklar, çeteleşme, mafyalaşma, yer altı ve yer üstü zenginlik kaynaklarımız, yurttaşlık hakkı, dışarıdan gelenler-kaçaklar-göçmenler, milli savunma, milli istihbarat….

·       Bizim için esas olan, asıl olması gereken devlet modeli ve yönetim sistemi nasıl olmalıdır?

·       Bugün TC Anayasası tüm bu soruların yeterli ve açıklamalı, gerekçeli içeriğine sahiptir ve de uygundur, doğrudur.

·       Bunun dışında ise günlük uygulamalar, "siyaset, hukümet, iktidar ve parlamento ve bürokrasi, kamu, belediyeler, siyasi partiler"…

·       Ticaret, alım-satım, üretim ve milli ekonomi, milli eğitimin temel hedefleri ve istenilen yurttaş tipi…

·       Anayasal yurttaşlık ve hukukun üstünlüğü, hukuk önünde her yurttaşın eşit hak ve özgürlüklere sahip olması, anayasanın tanıdığı hak ve özgürlükler, demokratik hakların uygulanması…

·       Ulusal gelirin, gayri safi milli gelirin durumu, dış borçlar, kişi başına düşen gelir, borçlar ve krediler, yurttaşların ödeme gücü, işsizlik ve emeklilerin durumu…

·       Sorunları ve çözüm yollarını, beklentileri, olanakları ve hedefleri, yöntemleri nasıl ve ne yönde kullanmalıyız?

·       Çağdaş uygarlık yolunda ilerleyen, kalkınan bir refah toplumu, demokratik bir ülke olmak istemekte miyiz?

·       İsteniliyorsa, kimler, hangi kitleler istemektedir?

·       Neden istediğimiz yönde ilerleyemeyiz, ilerleyememekteyiz?

·       Ya da hangi kitleler ve güçler bunları istemez ve tam tersi hedefleri yürütürler?

·       "Dış güçler" var mıdır, varsa bu güçler kimlerdir ve bunların ülke içindeki açık ve gizli iş birlikçileri, kuruluşları var mıdır?

·       Bu tür düşünceleri ilerletmek, geliştirmek, incelemek ve araştırmak gerekmektedir.

·       Bunun için de emek harcamak, çalışmak, üretmek kesinlikle gereklidir.

·       İşte, bu olmasın, diye insanların kafalarına, düşünce sistemlerine, zihinlerine, özlemlerine tamamen başka ve boş konuları yerleştirmektedirler ki bu çok zararlı ve tehlikeli bir durumdur.

·       Demokrasinin getirdiği haklardan yararlanıp kurulan çok sayıda "resmi kurulmuş siyasi partileri" de ayrıca ve ciddi olarak incelemeli ve düşünmeliyiz (127 parti)

·       Tek, tek yurttaşlarımıza, okuryazarlara, aydınlara ve de entelektüellere bu konuda gerçekten çok görev düşmektedir.

·       Elimizde hiçbir güç olmasa bile kişisel olarak eleştirel düşünüp, araştırma ve incelemelerde, okumalarda bulunmalı ve sağlıklı, çözümcül fikirler üretebilmeliyiz.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 2024.04.07, MŞ.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapanın adı ve soyadı: