30 Haziran 2020 Salı

Araç Park Yeri Ve Sorunları

Araç Park Yeri Ve Sorunları
Araç park sorunu her ülkede vardır.
Kentleşme ile birlikte özel araç sayısı gittikçe artmakta ve park sorununu da beraberinde getirmektedir.
Birçok kentte park yeri sorunu yaşanmaktadır.
Yol kenarında park eden araçlar yandan geçen hareketli trafiğin hızını etkiler ve tıkanmalara neden olur.
Yol içi otoparkların iyi planlanması gerekir.
Bunun için öncelikle etüt ve sayım çalışmaları yapılmalıdır.
Aslında uygun otoparklara ihtiyaç duyulmaktadır.
Kent merkezleri yakınındaki iç ring yolu üzerinde ana merkeze uzak yerlerdeki otoparklarda uzun süre parka izin verilebilir ve fiyatları çok ucuz tutulabilir.
Merkeze yakın yerlerdeki yol kenarı parklarında, park etmenin "sakıncalı" olmadığı yerlerde "kısa" süreli park edenlere otopark ücretleri ucuz tutulup ve bunlar teşvik edilmelidir.
Geleceğe yönelik tahminler yapılırken, kent planlamasında otopark ihtiyacı hep göz önüne alınmalıdır.
Günümüzde ekonomik gelişme ile birlikte, taşıt sahipliğinin hızla artmaktadır.
Mevcut alt yapının yetersizliği de bu sorunu içinden çıkılmaz bir duruma getirmektedir.
Park sorununun çözülmesi için gerekli araştırmaların yapılarak yerel yönetimlerce bir park politikasının belirlenmesi zorunludur.
Bunun yanında denetimin ve de eğitim bu politikanın içinde yer alması gereklidir.
Belediyeler birer kamu görevi alanıdır.
Tüm hizmetleri ve çalışmaları ile bölgesindeki insanlara yararlı çalışmalar yapmak esas görevidir.
Sokakların huzurlu ve ferah olması herkesin çıkarınadır ve de belediye bunu sağlamalıdır.
Yol kıyılarına araçlar park etmesin diye araba park alanları tesis etmek de belediyenin bir sosyal görevidir.
Park etme ücreti akla, mantığa sığacak ve ödenebilecek bir düzeyde olması gerekir ki yurttaşlar araçlarını oraya park etsinler ve yollar ferah kalsın...
Bazı kentlerde "parkhaus" yapılacağı zaman belediye kesin görüş belirtir ve katılımcı olur.
Özel "parkhaus"ların alacağı fiyatların bile izni, onayı belediye yetkisindedir.
Başarılı belediyeler akılcı ve kolay çözümler sağlar.
Ödenebilir ücretler alınır.
Hiç bir zaman bir park yeri, bir parkhaus bir ticarethane zihniyeti ile kurulmaz.
Almanya için sorarsanız parkhaus "çok katlı kapalı park binaları" saatı 1 Euro'dan asla fazla değildir.
Günlük, aylık ve yıllık ücretler ise çok çok daha ucuzdur ve ödenebilirdir.
Bazı "parkhaus" planlamasında belediye "katılımcı yatırımcı" olarak yer alır ve planlar, gerçekleştirir.
Yoğun trafiğin olacağı dönemlerde kent dışında toplu araç park sahaları hazırlanabilir. Oraya aracını park eden kişilerin kente inişini kolaylaştırmak için ücretsiz otobüs seferleri sağlanır.
Bu yöntem ile çok sayıda aracın gereksiz yere merkeze girmesi önlenir.
Bu tür ücretsiz yolcu taşıma bazı kentlerde yapılmaktadır.
Örneğin Kuşadası'nda Migros ve Kipa için ücretsiz seferler vardır.
Asıl olan kent içi trafik sorunlarına akılcı ve huzur verici çözümler bulmaktır.
Bu da ancak bilinçli ve çağdaş belediyecilikle olur.
Bu temel bilgi ve görüşleri de ülkemizin bu sorununa bir ışık tutmak için yazdım.
Saygılarımla...

Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 
2020.06.30, MŞ.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapanın adı ve soyadı: