Ø
İnsanların
bedensel ve zihinsel sağlık durumları çok farklılık gösterebilmektedir.
Ø
Gerek
doğumla birlikte kazanılan ya da sonraları yaşamın içerisinde ortaya çıkan
birçok engellilik insanlarımız için çok büyük bir yük olmamalıdır.
Ø
Engellilerin
toplumda birer yurttaş olarak kendilerine özgü özel eğitim ve öğretimden en
erken yaşlardan başlayarak yararlanmaları gerekir.
Ø
Devlet
bunu sağlamalıdır.
Ø
Böylelikle
onlar kendi özel durumlarına uygun olarak yetiştirildiklerinde yaşamlarını çok daha
rahat bir biçimde sürdürebilirler.
Ø
Eğitim
ve öğretimde asıl olan temel bilgi ve yeteneklerin sağlanabilmesi ise de o
bireyin (öğrencinin) kişisel durumuna göre de ayrıca bir destekleme sağlanması
çağdaş bir yaklaşımdır.
Ø
Bu
nedenledir ki maarif ile ilgili her türlü planlama ve uygulamalarda ülkenin
genel bir "ulusal" politikası olmalıdır.
Ø
Bunun
içerisinde ise bireysel özellikleri olan öğrencilerin kendi durumlarına göre
desteklenecekleri ve toplumda "şans eşitliğinin" sağlanacağı birçok
ek yönlendirmeler ve çalışmalar gereklidir.
Ø
Genel
anlamda bilinen engellilere özgü eğitim ve öğretim programları her yurttaşın
erişebileceği bir düzeyde olup, devletce karşılanmalıdır.
Ø
Engellilik
durumlarına özgü program ve çalışmaların olması gereken "engele özgü özel
devlet okulları" olmalıdır.
Ø
Hiç
bir çocuk doğumla birlikte gelen, ya da sonradan oluşmuş "bedensel ya da
zihinsel engel" nedeni ile "eğitim-öğretim dışı" kalmamalıdır.
Ø
Bu
çocuklar için devlet onların kendi özelliklerine göre tam donanımlı okullar
açarak çağdaş yöntemlerle işleyebilen bir ağ kurmalıdır.
Ø
Engeliler
eğitim ve öğretiminde görevlendirilecek uzmanlık alanlar için de o dalda
yetişmiş öğretmenler ve ara meslekler sağlanmalıdır.
Ø
Böylelikle
de engeli olan çocuklar en erken yaşda desteklenmeli ve topluma yararlı,
huzurlu ve üretken, mutlu bireyler olabilmelidirler.
Ø
Engelli
yurttaşlar sosyal devletin sağlayacağı destekler ile toplumda başkalarına
muhtaç olmayacak bir biçimde yaşamlarını sürdürebilmelidirler.
Saygılarımla.....
Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, 03.12.2019, MŞ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum yapanın adı ve soyadı: