18 Eylül 2018 Salı

MEB ve Yeni Hava

  MEB ve Yeni Hava
·       MEB bu yıl çok başarılı bir giriş, tanıtma ve özendirme programı uyguluyor.
·       Son derece başarılı bir söylemle, görsel ve didaktik yöntemlerle MEB önce kendi topluluğuna ve velilere ve de bunların yanı sıra da liberal ve muhalif kesime de etki yapabiliyor.
·       Eğitim, öğretim ve okullar, öğretmenler ile ilgili olarak oluşmuş bulunan olumsuz düşünceler, yargılar ortadan kaldırılmak isteniliyor.
·       Öğretmenler özellikle tatlı ve özendirici yöntemlerle yumuşatılarak, sevgi ve de özveri, meslek aşkı gibi kavramlar tabanından yola çıkılarak yumuşatılmağa, kazanılmağa ve istenilenlere uymağa doğru yönlendiriliyor.
·       Öğretmenler ve veliler bu tatlı ve övücü programlamalardan çok memnunlar.
·       İçine biraz idealizm, biraz, bilimsel sözcükler, biraz da batı kaynaklı araştırmalar eklenilerek, güler yüzle, vizyonel yöntemlerle okullarda ve bölgesel seminerlerde bu tanıtımlar yer alıyor ve de gelecek olan "olumlu" isteklere göre çok daha artırılarak genişletilecek ve uygulanılacaktır.
·       Eğitim ve öğretimin ANA SORUNLARI da sanki yollarla ve yöntemlerle çözümlenecek gibi bir beklenti ve umut gittikce de artacaktır.
·       Düne değin çok eleştirisel ve muhalif bir durum gösteren sendikal ve sol kesim, sosyal demokrat eğilimli çevreler de bu yeni yaklaşımlara pek uzak durmadan sevgi ve beğeni gösterme eğilimine girmektedirler.
·       Bu genel hava ne kadar devam eder?
·       Mesleki örgütlerden, velilerden ve öğretmen toplumundan gelen yankılar ve beğenilere göre çok daha yeni eklemelerle ve yayılmalarla bu "yeni" havanın sürdürüleceğini düşünüyorum.
·       Ülkenin var olduğunu kabul ettiğimiz bilim insanları ve ulusal meslek odaları ve kuruluşları ise bu duruma hiç bir etki ve tepki göstermiyorlar. Herkes gayet memnun gibi gözüküyor.
·       Arada TV lerde tartışma programlarında görülen uzman kişiler ise çok yönlü sunumlarda, dünya genelini, bilim dünyasını ele alan konuşmalarda bulunuyorlar.
·       Çok bilgili ve yeterli olan bu uzmanlar da yine kısa ve kıyıdan geçen öneri ve eleştirilerde bulunabiliyorlar.
·       Aslında çağın gerektirdiği evrensel uygarlık ne gerektiriyorsa, hangi durumda zaten olmamız gerektiği pek de gündeme gelmiyor.
·       Kısa ve parçacıklar biçiminde öne sunulan örnekler ise daha çok bir sohbet havası içinde eriyip gidiyor.
·       OECD gibi kuruluşların araştırmaları PİSA sonuç verileri gibi uluslararası ölçüm ve kıstaslar ise pek de ciddiye alınmadan geçiştiriliyor.
·       Daha önceki "PİSA araştırmaları ve sonuçları" hazırlamış olduğum yazım bulunmaktadır. İsteyenler bakıp, araştırabilir.
·       Çözüm yolları ve alınması gereken önlemler, temel değişiklikler gündeme gelmiyor, icraata (uygulamalara) dönüşmüyor.
·       Eğitimin bugün evrensel anlamda ilk istemleri ise görmemezlikten geliniyor.
·       Bunun yerine daha çok orta ve üst sınıfın toplumdaki istem ve tüketim alışkanlıklarına, zihniyetten doğan istemlerine yönelik uygulamalar, "yenilikler" daha çok göz önüne sunuluyor.
·       Bu yazımda genel bir eğitim eleştirisi yapmak istemiyorum.
·       Daha çok yeni bir "öğretim yılı" açılışında yaratılan bu yeni havaya ve görünüşe dikkati çekmek istedim.
·       Yeni MEB bakanı "çok daha yeni" ve "alışılmamış bir profil" göstererek çok olumlu bir tavır sergiliyor.
·       Sanki insanların "ağzından" beklenilen lafları alıp, onların istemleri ve dilekleri yönünde konuşuyor, eleştiri ve önerilerde bulunuyor.
·       İnsanların beklentileri ve "umutları" düşünülerek konuşmalar yapılıyor.
·       Zaten benim de asıl söz konusu yaptığım bu "yeni hava" da böylelikle başlatılmış oluyor.
·       Kişisel olarak ben partiler üstü ve özgürce düşünüp, eleştiriler yapma durumunda olduğum için tarafsızca değil daha çok çağdaş ve uygar bir çizgiden, daha da bilimsel bir bakışla bakmağa çalışıyorum.
·       Dileğim ülkemin insanlarına bir katkıda bulunmak ve ülkenin geleceğine kendimce bir kum tanesi kadar da olsa katkıda bulunmaktır.
·       Hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI. 18.09.2018, K.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapanın adı ve soyadı: