28 Eylül 2021 Salı

Eğitim ve Öğretimden Beklentiler

.    Ailelerin Eğitim ve Öğretimden Beklentileri

.   Genelde tüm anne ve babalar için olduğu gibi Almanya'da yaşayan anne ve  babaların eğitim ve öğretimden, okuldan beklentileri çok yönlüdür.

.   Genel olarak anne ve babalar yaşadıkları ülkedeki okul düzenini, var olan sorumluları ve haklarını bilememektedirler.

.   Buna bağlı olarak da dünya üzerinde nerelerde hangi tür eğitim anlayışı, hangi tür öğretim modelleri vardır konusunda da hiç bir bilgiye sahip değillerdir.

.   Ailenin sosyo-kültürel yapısına ve düzeyine göre onların çocukları için beklentileri ve yönlendirmeleri de farklı olacaktır.

- Çocuklarımız hem içinde bulunduğumuz toplumun hem de aile olarak bizim yarınlarımızdır.

.  Çocuklarımızın öğretim ve eğitimde alması gereken en iyi yeri alamadıkları ve kendi sorunlarıyla baş başa bırakıldıkları ortadadır.

İstatistikler bu yöndeki verilerle doludur.

Eğitime, okullaşmaya yapılan yatırım, ancak, çok uzun yıllar sonra kendisini gösterir.

Ellerinde bulunan var sayımlar, bilgiler daha çok Türkiye'deki durum ya da kendi deneyimleri ve okul yaşamlarıdır.

İkinci kuşak anne ve babalar da çok büyük bir çoğunlukla okula bakış açıları ve okul yaşamında yer almaları çok yoğun değildir.

Almanya'da okula devam etmiş olan şimdiki anne ve babaların da yine kendi anadilinde yetişememiş olmaları ve çok kültürlü toplum açısından bir bilince sahip olmamaları da sorunu kolaylaştıramamaktadır.

Birçok anne ve baba çocuklarının zaten Türkçe konuştuklarını "düşünmekte"dirler.

Yazılı dilde sorunlarının olacağını akıllarına getirememektedirler.

Çocukların Türkçe dilinde kullandıkları kalıplar çok basit ve sınırlı düzeyde kalmaktadır.

• Doğru ve amacına tam uygun bir tümce kurumu genellikle her zaman olmamaktadır.

• Yazılı anlatımın her türünde ise çocuklar çok büyük zorluklarla karşılaşmaktadırlar.

• Bunun ana nedeni de çocuğun tüm yaşamı boyunca en baştan başlamak üzere anadili eğitim ve öğretim alamamış olmasında yatmaktadır.

• Anne ve babalar ise bu durumu ince ayrıntılarına değin düşünecek ve irdeleyip bu alanda bir uğraşa girecek yapıya ulaşamamışlardır.

• Genelde Türkçe dilli anne ve babaların kendi eğitim ve öğretim düzeyleri sınırlı olduğu içindir ki çocuklarının okul yaşamına bakışları da çok sınırlı kalmaktadır.

• Uzun süreli bir okul ve meslek öğrenimi yarine daha kısa süre içinde çocuklarının yaşama atılmalarını düşünmektedirler.

• Bunun etkenlerinden biri de Almanya toplumuna olan güvensizlikleridir.

• Çocuklarının kendi denetimleri ve güvenlilikleri altında yetişmelerini istemektedirler.

• Uzun süreli okul yaşamında çocukların her hangi bir şekilde başlarına bir şeyler gelebileceği korkusunu yaşamaktadırlar.

• Ya hiç bir şey öğrenemeden kalırlarsa, diye düşünüp daha çabuk ve sağlam bir şekilde olmak üzere az ya da çok bir mesleğe ulaşmalarını istemektedirler.

• Tüm bu çerçevede kendilerine yol gösterecek ve danışmanlık hizmeti verecek, kendi özelliklerini çok iyi tanıyan danışma/ uzmanlık merkezleri olmaması da sorunu daha da arttırmaktadır.

• Çocuklarımızın karşılaştığı sorunlar çok ileri boyutlara varmıştır.

• Onların hem kendi kültürlerinden hem de yaşadıkları çevreden yararlanarak en iyi biçimde yetişmelerini sağlayacak yolları açmamız gerekmektedir.

• Onların en iyi meslekleri elde etmeleri ve iyi birer yurttaş olarak yetişmelerini sağlayabilmek en başta Türk toplumunun görevi olmalıdır.

• Ortak sorunlara çözüm yollarını birlikte aramamız gerekmektir.

• Çocuklarımızın suça itilme rizikoları ve nedenleri diğer halk gruplarına göre daha da öne çıkmaktadır.

• Onların Alman ve Türk toplumunda örnek anneler ve babalar olacakları biçimde yetişebilmelerinin koşullarını sağlayabilmeliyiz.

• Tüm olanaklarımızı birleştirerek onların en iyi biçimde korunmalarını ve eğitimde şans eşitliğini sağlatabilmek için bilgi ile ve bilinç ile bıkmadan uğraş vermeliyiz.

• Yuvalarımızın sıcaklığını hiç yitirmemek dileğiyle..

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, 2022.01.21, MŞ.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapanın adı ve soyadı: